Először is, híztam 1,5 kilót.
A log szerint megtettünk 1976 tenger mérföldet. De ez nem a valós táv, hiába jegyzetelem szorgalmasan minden nap délben a log állását.
A GPS szerint 2278 mérföldet hajóztunk, (6591-4314) ezt tekintem mérvadónak.
Ezzel átértünk volna az Atlanti óceánon is.
Utunk 17 napig tartott (406 óra).
Ebből szárazföldön töltöttünk 2 és fél nappalt (Szicília, Almería és Gibraltár) és 2 éjszakát (Szicília és Gibraltár)
Pontosabban: Brindisi: 3 óra, Leuca: 7 óra, Portorosa: 22 óra , Almería: 7 óra , Gibraltár: 33 óra
A leghosszabb szakasz, amit egyfolytában a tengeren tettünk meg az 5 és fél nap volt Szicília és Spanyolország közt (kb. 790 tmf) illetve 4 és fél nap Gibraltár és a Kanári-szigetek közt (kb. 700 tmf)
Tengeren voltunk összesen: 344 órát, ez 6,6 mérföld/óra átlagsebességet jelent.
Ebből 241 órát üzemelt a hajómotor is. Hol vitorla mellett, hol csak magában. Ez nagyon sok, mi is tudjuk, de e nélkül nem tudtuk volna tartani a szoros ütemtervet.
Ezalatt 1505 liter gázolajat használtunk el, ami 6,2 liter/óra, illetve kb. 1 liter/mérföld fogyasztásnak felel meg.
Hogy én ezalatt mennyit fogyasztottam, azt nem tudom, de 1,5 kg-ot híztam, ami még a keretek közt van, tudom korrigálni.
Ez az út ennyi idő alatt csak ilyen sok motorozással volt teljesíthető, és szükség volt arra is, hogy (még) rosszabb időjárás ne tartóztasson fel minket.
A tempónk bármelyik hajószállítás (delivery) becsületére válna. Ők csak 5 mérföldes átlag-sebességgel kalkulálnak.
Ha az út túlnyomó részét vitorlával szerettük volna megtenni, akkor 1-2 héttel több időt kellett volna rászánni.
Ha több helyen szét akartunk volna nézni (Szardínia, Ibiza esetleg Madeira) akkor még minimum plusz 1-2 hetet.
Tehát ezt az utat 6-7 hét alatt lehet kényelmesen, nézelődősen megtenni. Meg persze aki ráér, még több időt is rászánhat…
Sajnos ennyi időnk nem volt, 3 hét alatt kellett megoldani a feladatot, többre egyikőnk se tudott volna elszabadulni.
Sajnáljuk, hogy nem láthattunk többet, ugyanakkor semmiért nem adnánk ezt az élményt, megcsinálnánk még egyszer, ugyan így.
Még egyszer köszönjük Gyurinak a lehetőséget, hogy vele hajózhattunk, és jó szelet kívánunk nekik a földkerülő útjukhoz!
Balaja